SZÖVETSÉGÜNK

                                     ------------------------

 

2005 május 15-én alakult, Budapesten.

Nem kisebb céllal, mint hogy a különböző utakat járó, más és más művészi formákat és kifejező eszközöket használó alternatív színházakat egy közös munka érdekében egységbe tömörítsük!

A közös munka, amelyre egyesültünk nem más, mint a magyar színházi élet felfrsissítése és megújítása....

Ehhez a nem mindennapi és nem kevés munkához csatlakozhat bárki, aki hozzánk hasonló módon szükségét érzi a művészi megújulásnak!

GYERTEK!  LEGYÜNK MINÉL TÖBBEN!

 

                                                      

 

                                                            TAGJAINK

                                                                           -------------------

 

                                        - ARTUS SZÍNHÁZI TÁRSULAT                             - vezető                : Goda Gábor

                                        - ÁGENS SZÍNHÁZ                                                   - vezető                : Gyimesi Ágnes

                                        - ÁRTATLAN GYERMEKEK MŰVÉSZETI KÖR      - vezető-rendező: Kovács Gábor

                                        - BALTAZÁR SZÍNHÁZ                                             - vezető                : Elek Dóra

                                        - BELZEBUB KÖR                                                      - vezető               : Sarkadi Péter

                                         -FIGURA SZÍNHÁZ  / Erdély /                                  - vezető                : Szabó Tibor

                                         - FINITA LA COMMEDDIA TÁRSULAT                  - vezető                : Juhász Anikó-Fehér Ferenc

                                         - GK IMPERSONATORS                                          - vezető               : Gergye Krisztián

                                         - FÉLKATONAI SZERVEZET KHT.                          - vezető              : Szörényi Henrik

                                        - paTHALIA TÁRSULAT ALTERNATÍV SZINH.     - vezető                : Szép Bence-Pölös János

                                        - PILLANAT SZÍNHÁZ                                               - vezető-rendező: Kolti Helga

                                        - PONT MŰHELY                                                        - vezető-rendező: Keszég László

                                        - RADIKÁLIS SZABADIDŐ SZÍNHÁZ                      - vezető               : Formanek Csaba

                                       - SOLTIS LAJOS SZÍNHÁZ                                       - vezető               : Soltis Lajos

                                        - SZABAD SZÍNHÁZ                                                  - vezető               : Dolhanek Erika

                                        - SZATMÁRI ÉSZAKI SZÍNHÁZ /ERDÉLY/              - vezető-rendező: Árkosy Árpád

                                        - TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA               - vezető               : Árvai György

                                        - TÁP SZÍNHÁZ                                                           - vezető-rendező: Miklós Kornél

                                       - TOXINHÁZ ALTERNATÍV MŰVÉSZETI CSOP.     - vezető-rendező: Dornay Attila

                                       - ZSÁKUTCA-TÁRSULÁS                                          - vezető              : Kenderesi Kálmán

                                       - ZSEBSZÍNHÁZ                                                          - vezető               : Szebeni István

                                       - XENOFON ALTERNATÍV CSOPORT                      - vezető              : Miklós Yvett

                                            

                

                                             REFLEKTORFÉNYBEN  

                                -------------------------

 

ARTUS SZÍNHÁZI TÁRSULAT

 Az Artus Színházi Társulat eredetileg Arthur-Király Színház néven alakult Szigetszentmiklóson, 1999-ben. Az anyagi támogatottság hiánya olyan személyi konfliktusokhoz vezetett, amelyek hamarosan szétrobbantották a színházat. 2001-ben alapította ujra a ma is vezető Goda Gábor, Artus Színházi Társulat néven.

Goda erőteljes vezetési stílusának és művészi elkötelezettségének köszönhetően a csoport egy éven belül üstökösként száguldott fel az alternatív színházi palettára, és azóta elképzelhetetlen nélkülük bármilyen fesztivál.

Szakmai körökben " alternatív meseszínháznak " is hívják őket, mivel előszeretettel dolgoznak fel közismert meséket, amelyeket természetesen átültetnek a mába, és a mai társadalmi problémákkal, visszásságokkal tűzdelve tálalják a közönségnek. Ötlettáruk e téren szinte kimeríthetetlen. Mint az az egyik előadásukról készült képen is látható, Csipkerózsikához igazi fehér lovon érkezik a királyfi.

Eddig elért sikereik:                - Országos Alternatív Színházi Találkozó 2002 / rendezői különdíj /

                                                   - Erdélyi Alternatív Találkozó 2003 / Művészeti Arany Oklevél /

                                                   - Alternatív Színházi Fesztivál 2004 / fesztiváldíj /

                                                   - Nemzetközi Alternatív Fesztivál Prága 2006 / Arany díj /

 

 

           ÁGENS SZÍNHÁZ

 Ágens / Gyimesi Ágnes / 2000 óta foglalkozik a színház megújításának lehetőségeivel.

A magyar színház egyík legradikálisabb és - talán pontosan e miatt - legünnepeltebb alakja, hiszen évek óta minden előadásában megkérdőjelezi a bevált és jól kipróbált esztétikai minőségeket. Teszi ezt úgy, hogy nem csupán a látványt, a test használatát és annak színpadi megjelenítését, hanem a megszólaló hangokat is öntörvényűen illeszti egymás mellé.

Ágens 27 éves korában kezdett el énekelni, de azóta számos jelentős magyar és európai zenésszel, énekessel, zeneszerzővel, rendezővel, táncossal, képzőművésszel és színházi társulattal dolgozott együtt az elmúlt években.

Alkotó társaival - Gergye Krisztián táncos-koreográfussal és Tasnádi József képzőművésszel számos, sokat ünnepelt produkcióval állt elő.

Legnagyobb elismerést a Purcell piknolepszia című előadása kapta 2004-ben, melyet a Fővárosi Közgyülés Kulturális Bizottsága a legjobb alternatív előadás díjával jutalmazta.

További sikerei:           - MODEM  plastic-fantastic-bombastic / közönség és szakmai díj 2007 /

                                       - Nemzetközi Alternatív Táncszínházi Fesztivál Berlin / Fődíj 2005 /

                                       - Alternatív Tánc és Színházi Taklálkozó London  / Aranykoszorú /

 

ÁRTATLAN GYERMEKEK MŰVÉSZETI KÖR

 A 2004-ben Sárospatakon alakult, úgynevezett " kísérleti Színház ", mint az nevéből is kitűnik, a kallódó, tanácstalan, magukkal mit kezdeni nem tudó gyermekeket próbálja a színház nevelő erejével megerősíteni, és segíteni őket abban, hogy megértsék és megtalálják helyüket rohanó világunkban.

A pszichológiai-színháznak azon ágát képviselik, amely nem az alkotás folyamatában, hanem nevelő célzattal alkalmazza a - saját szavaikkal élve - " lelkünk legmélyén történő csodás kirándulásokat ".

Munkájuk elmélyült és hosszadalmas, hisz a szinte már csoport-terápiának tekinthető fogalkozásokon mindenki problámáját egyedü, csak a rá jellemző adottságokból kiindulva igyekeznek orvosolni. Ennek köszönhetően ritkán szerepelnek nyilvánosság előtt, de amikor ezt megteszik, olyan minden részletében kidolgozott előadást láthatunk tőlük, hogy sikerük szinte biztosra vehető.

Eddig elért sikereik:                  - Alternatív Színházi Szemle 2005 / rendezői és színészi különdíjak /

                                                     - Alternatív Találkozó 2006 / rendezői, színészi és pedagógiai díj /

 

BALTAZÁR SZÍNHÁZ

 A Baltazár Színház 1998-ban alakult Budapesten.

Alapítója, Elek Dóra, hosszú utat járt be, amíg különleges színházalapítási tervét megvalósíthatta.

Franciaországban végezte el a rendezői iskolát, majd hazatérve több televíziónál is dolgozott, mint szerkesztő, többek között a jól ismert Friderikusz-Shaw-ban.

Művészi elképzeléseit azonban nem elégítette ki a Média világa, ezért feladva a jól fizető állásokat, létrehozott egy értelmi fogyatékos fiatalokból álló színházat.

Az országban egydülálló kísérletet kezdetben fanyalogva fogadta a színházi szakma, de Elek Dóra kitartó, fáradtságot nem ismerő, de annál nagyobb szakmai tudástól áthatott munkájának köszönhetően olyan előadásokkal kápráztatták el a kritikusokat és a közönséget, amelyek bármely színház becsületére válhatnának.

Egy-egy darab próbaideje sokszor egy évig is eltart, ezért nem gyakran tartanak előadásokat.

Eddig elért sikereik:               -  Különleges Színházak Találkozója 2002 / rendezői különdíj /

                                                  -  Alternatív Színházi Találkozó 2004 / fesztiváldíj /

 

                 BELZEBUB KÖR

 A Belzebub Kör 2000-ban alakult Balassagyarmaton.

Igazi Mítosz-színházat csinálnak, egyedülálló próbálkozásként Magyarországon.

Darabjaik témája minden esetben valamilyen ősi monda, amely a jó és a rossz szellemek harcáról szól. Az égi és a pokolbéli - fehér és fekete angyalok - közötti állandó harccal kiismerhetetlenségig bonyolult világunkat igyekeznek megmutatni. Mint az az előadásukról készült képen is látható, színpadi világuk színes és meseszerű, mégis ilyesztő. Előszerettel alkalmaznak darabjaik aláfestéseként kortárs alternatív zenét, mellyel még sötétebb tónust adnak előadásaiknak.

Eddig elért sikereik:              - Nemzetközi Alternatív Találkozó Párizs 2002 / arany-díj /

                                                 - Mítosz-Színházi Találkozó 2004 / rendezői, színészi különdíjak /

                                                 - Szegedi Alternatív Színházi Szemle 2006 / színészi különdíjak /

 

 

    FIGURA SZÍNHÁZ / Erdély /

 A Figura Színház 1986-ban alakult Gyergyószentmiklóson.

1990-ben amatőr kísérleti színházból Hargita megye első hivatásos színházává lépett elő.

A romániai körülményeknek köszönhetően többször kerültek olyan helyzetbe, hogy a csoport fennmaradása csak hajszálon függött. A legnagyobb krízishelyzetbe 1994-ben kerültek, amikor 7 színészük ment át a Sepsiszentgyörgyi Színházhoz.

A válság 1996-ig tartott, amikor Szabó Tibor került a csoport élére, aki szinte csodát művelve teremtett elviselhető anyagi körülményeket, biztosítva ezzel a nyugodtabb alkotói munkát is.

Napjainkban Erdély legkülönlegesebb színházának mondható, mind hagyományait, mind helyzetét, mind jelenlegi státuszát tekintve.

A régió többi hivatásos színházától eltérően kísérleti irányvonalat követnek, fő célkitűzésük nem kevesebb minthogy a "közönségből megpróbálják előhozni a civilizáció által eltemetett ősi érzéseket."

Legsikeresebb előadásaik:               - Übü király  / Többszörösen díjazott /

                                                              - Szép Magyar Komédia  / rendezői különdíj /

                                                              - Tékozló fiú - passiójáték  / színészi különdíjak /

                                                              - Gyergyói Nyári Napok / Rómeo és Júlia 2006 /     

 

  FINITA LA COMMEDIA TÁRSULAT

 A Finita La Commedia Társulat 1997-ben alakult Dunaujvárosban.

A Társulat hazánk egyik legsikeresebb és legismertebb tánc- és mozgás színháza, amely méltán írta be a nevét több nemzetközi fesztivál " emlékkönyvébe ".

Két meghatározó alakja az O. Caruso művésznéven ismert Juhász Anikó mozgástervező-koreográfus valamint az összetéveszthetetlen stílusú táncos őstehetség, Fehér Ferenc.

Fehér Ferenc tánca tökéletesen ötvözi a kortárs táncművészetet az electric-boogie,  a hip-hop tánc, illetve különböző harcművészeti irányzatok elemeivel, mozdulatsoraival.

" Fehér Ferencet lenyűgöző színpadi jelenléte, robbanékonysága, vibráló lénye, egyre eredetibb, sajátos mozdulatvilága jelenleg a szakma talán legizgalmasabb táncosává emeli. " - írta róla egy kritika.

Legsikeresebb előadásaik a Medusa piercing, a The Corporation és az Exit / Kaspar-variációk /.

Eddig elért sikereik:             - Nemzetközi Táncszínházi Fesztivál Párizs 2004. / Arany-díj /

                                                - Országos Mozgás-Színházi Találkozó 2004 / Fesztivál-díj /

                                                - Tánc és Mozgás-Színházi Találkozó Bécs 2005 / különdíj /

                                                - Alternatív Táncszínházi Találkozó 2006 / Arany-díj /

                                                - Nemzetközi Táncszínházi Fesztivál Párizs 2007 / Arany-díj /

Minősítésük: többszörösen Arany-díjas.

 

      GK IMPERSONATORS

 A GK Impersonators 2001-ben alakult Budapesten.

A Gergye Krisztián vezette Színház a szó szoros értelmében nem nevezhető sem tánc-színháznak, sem mozgás-színháznak, mégis nagyon sok előadásukban ezek az elemek vannak túlnyomó többségben. Ugyanakkor számos olyan előadást is láthattunk tőlük, ahol inkább a szó, pontosabban a skandálás-szerű beszéd elveszi a " főszerepet " a mozgástól.

Egyik legsikeresebb, a 2007. április 5-6-án a MU Színházban bemutatott TEST / Szólók 8 női Testre / - című előadásukról ezt írta a kritika: " A táncos / színész / teste saját magához beszél - nem suttog, ahogy hinni lehetne, de nem is skandálja azt, amit az egyszerű fiziológia diktál neki. Normákat foganatosít és csitítja az ösztönöket, hogy engedjék a képességeket kijutni az előtérbe. Az intelligenciától áthatott test, bejárja a mű "szellemeit", és egy időre felébreszti őket, test-vesztettségük letargiájából. "

Másik nevezetes előadásuk, az ....éjfélkor a napba nézni - elnyerte a színházi szakma 2007-ben kiadott különdíját!

Eddigi sikereik:             - Országos Alternatív Színházi Találkozó 2002 / rendezői és táncos különdíj /

                                        - Táncszínházi Találkozó 2004 / rendezői különdíj /

                                        - Nemzetközi Mozgás Színházi Fesztivál 2006 / Arany-díj /

 

 

 

          

                                                                                  

 

   paTHALIA TÁRSULAT ALTERNATÍV SZÍNHÁZ

                                                                                                        

 A paThalia Társulat Alternatív Színház 1996-ban alakult Szombathelyen.

Nehéz lenne azt a rengeteg elismerést, díjat felsolni, amelyet eddig összegyűjtöttek, de némi ízelítőt adunk az elmúlt évek  "terméséből".

2005 januárjának végén a II. Soltis Lajos Fesztiválon a - Micsoda Kalamajka - című produkció zajos sikert aratva rendezői és színészi díjakat nyert, továbbá megkapta a Megyei Művelődési és Ifjusági Központ valamint a Magyar Művelődési Intézet különdíjait is.

Áprilisban a Vidám Művek Fesztiválján / Budapest / a Bárka Színház különdíja.

Fesztiválsikerek, rendezői és színészi különdíjak:

                                               - Impro Fesztivál / Puricella-díj, Budapest /

                                               - Egyetemi Napok / Műszaki Egyetem, Budapest/

                                               - Szárnyas Sárkány Fesztivál / Nyírbátor /     

                                               - Gyulai Nyári Színházi Napok

                                               - Míves Emberek Sokadalma / Székelyudvarhely /

Minősítésük többszörösen Arany-díjas.

Elsősorban vidám, közönségbarát, szórakoztató célú előadásokat állít színpadra.

A műsorfüzetben már eleve felhívják a figyelmet arra, hogy a produkció a depresszió és a búskomorság megzavarására alkalmas műsorelemeket tartalmaz, és elronthatja a nézőközönség rosszkedvét!

 

PILLANAT SZÍNHÁZ

 " Szabaddá tenni magam a szakmámra oly jellemző karrierizmustól, érvényesülési kényszertől, és másképp tenni pár lépést - ez a szándékom a Pillanat Színházzal. " - mondja Koltai Helga színésznő, a társulat vezetője, aki a Színművészeti Főiskola befejezése után Ruszt József Független Színpadának tagja volt, majd 1993-ban leszerződött a Veszprémi Petőfi Színházhoz. Aztán hosszú évek után kilép és kizárólag amatőrökből álló társulatot szervez magaköré.

A csoport munkájáról és elképzeléseiről így vall: " Az ember képzelt és valóságosan megélt, illetve manipulált érzéseit visszük nagyító alá. Létezéstechnikát tanulunk. Itt nem a színészet a fontos, és - ki merem mondani -, még nem is a színház. Bizonyos értelemben megakarom őrizni a társulat tagjaiban azt a gesztusbeli természetességet, amit a mesterségbeli tudás hiánya miatt még fesztelenül alkalmaznak. Szóval eszünk ágában sincs sikerszínházat csinálni, még darabot sem próbálunk, most csak a finom, belső folyamatokra összpontosítunk. "

A Társulat 2006-ban alakult, Veszprémben.

Jelenleg Veszprém egyik eldugott, kényelmetlenül kicsi művelődési házában próbálnak. Munkájuk alapját Grotowsky, Barba, Sztanyiszlavszkíj és Brecht adja.

Számottevő sikert még nem mondhatnak magukénak, hisz a kezdeti lépéseket teszik, de munkájuk és elképzeléseik ígéretesnek mutatkoznak. Leginkább abbeli próbálkozásuk, hogy megkísérlik a menekvést a megcsontosodott színházi hagyományokból.

 

SOLTIS LAJOS SZÍNHÁZ

 A Soltis Lajos Színház 1997-ben alakult Kolozsváron.

" Fehér arcok szélesen ívelt szemöldökkel. Fekete és fehér ruhában. Fiuk és Lányok? Inkább szó-bábuk egy krétával rajzolt körben. Fehér lepel fedi őket, mint az idő fellege. Lekerül róluk és szaggatott mozgásba kezdenek. Elkezdenek élni, vagy emlékezni. A szavaikat is máshogy görgetik a nyelvük alatt. Feketék és fehérek. Ellenségesen eltérőek. "

A Társulat az alternatív színházak azon rétegét képviseli, akik előszeretettel ötvözik a színház, a mozgás-színház és a bábszínház elemeit.

Előadásaik minden alkalommal óriási feszültségtől izzanak. A Soltis Lajos által írt és koreografált darabok az emberi lélek legmélyebb bugyraiba pillantanak bele, előhozva onnan legrejtettebb és legnegatívabb érzéseinket. A gyilkos állati ösztönök megmutatásában rokoníthatók a TOXINHÁZ Halálszínházával, bár azokat inkább sejtelmes, futurisztikus formában mutatják be.

Számos szép sikert értek el, de azok az előadásaik is maradandó nyomot hagytak, amelyek díjazás nélkül maradtak.

Elért sikereik:                       - Kolozsvári Színházi Találkozó / Arany-díj 2000 /

                                               - Alternatív Találkozó Pécsvárad / rendezői, színészi különdíjak /

                                               - Szegedi Alternatív Színházi Szemle 2003 / koreográfia különdíj /

                                               - Erdélyi Független Színházi Találkozó / fesztiváldíj /

 

 

        TÁP SZÍNHÁZ

 

     A TAP Színház és Összművészeti Alapítvány 1997-ben alakult Budapesten.

Az egyik legérdekesebb színfoltaja az alternatív színházaknak.

Önmagukról ezt írják: " A TAP Színház társulatát a rossz színház iránti szenvedélyes elkötelezettség tartja össze. Túl sok jó színház van a világon. Túl sok jó színész, túl sok jó rendező. Túl sok jó darab, túl sok jó előadás. Ki nem unja már a remek világítást, díszletet, jelmezeket. Kit nem altatnak el a zseniális kísérőzenék? A rossz színház ritka kincs, egyre ritkább. Meg kell becsülnünk ezt a kincset. Ápolnunk, TÁPlálnunk kell a rossz színház ősi hagyományát, meg kell őriznünk a következő generációk számára. "

Mindez persze önirónia a részükről, mert színházuk annyira "rossz", hogy az már jó!

Ezt bizonyítja, hogy 2006-ban a Szegedi Alternatív Színházi Szemlén a legjobb előadás díját kapták!

További jelentősebb sikereik, legjobb rendezői, színészi díjaik:

                                               - Egyetemi Napok / Műszaki Egyetem, Budapest 2000 /

                                               - Nemzetközi Alternatív Színházi Szemle / Párizs 2001 /

                                               - SZKÉNÉ Találkozó / Budapest 2001 /

                                               - Veszprémi Színházi Találkozó / 2003 /

                                               - Budapesti Művészeti Hetek  / 2005 /

 

      

 TOXINHÁZ ALTERNATÍV MŰVÉSZETI CSOP.

 

 A TOXINHÁZ Alternatív Művészeti Csoport 1994-ben alakult Budapesten.

Számos átalakuláson és válságos időszakon ment keresztül, de vezetőjük, Dornay Attila akaratereje és művészi elhivatottsága mindig segített áthidalni a nehézségeket!

Hazánk egyik legérdekesebb, legmorbidabb, de egyben legsikeresebb alternatív társulata.

Tadeusz Kantor halála óta talán egész Közép-Európában egyedül ők képviselik az úgynevezett "  Halálszínházat ", melynek lényege a halál minél élethűbb bemutatásával történő elriasztás mindazon érzésektől és gondolatoktól, amelyek az erőszakos halálhoz vezethetnek. Ezért előadásaiknak - különös módon még a vígjátékoknak is - mindig központi témája a halál. Ötvözik a pszichológiai színház, a sokkoló színház és a kegyetlen színház hagyományainak számos elemét, alapkövetelményük a totális átélés művészete.

Legsikeresebb előadásuk  2005-ben a Budapesti Színházi Találkozón szinte minden különdíjat elvivő Othello modernizáció volt. / Lásd a képen /

További sikereik:                             - Országos Alternatív Színházi Találkozó / rendezői különdíj 1999 /

                                                           - Nemzetközi Alternatív Színházi Fesztivál / Arany-díj 2001 /

                                                           - Különleges Színházak Találkozója Berlin / több különdíj 2004 /

                                                           - Szegedi Alternatív Színházi Szemle 2005  / Arany-díj /

Minősítésük többszörösen Arany-díjas.

                                    

  ZSÁKUTCA-TÁRSULÁS                    

 

 A Zsákutca-Társulás 2001-ben alakult Kaposváron.

Rövid létük alatt számos sikert könyvelhetnek el fanyar humorú előadásaikkal.

Darabjaik mondanivalója mindig valamilyen visszás emberi érzés, és alapvető céljuk ennek minél élesebb kifigurázása. Nem használnak a szó szoros értelmében vett díszeleteket és világítás-technikát, mindez csak hevenyészve van jelen a színpadon. Elmondható, hogy ők képviselik a legautentikusabban az úgynevezett Szegényszínházat. Mint az a képen is látható, gyakorta elég nekik egyetlen szék a színpadon, a többit a színészi játékkal pótolják.

Az elmélyült pszichológiai-színház hívei, alapvető hangsúlyt helyeznek a minél pontosabb lélektani átélésre, illetve a pontos kifejező eszközök használatára.

Megjelenésük az alternatív színházi palettán viharos gyorsasággal történt, mert első bemutatkozásukkal elvitték mind a közönség, mind a szakma első helyezését.

Eddig elért sikereik:                      - Alternatív Színházi Szemle 2001 / Közönség és szakmai díj /

                                                         - Kolozsvári Színházi Találkozó 2002 / rendezői különdíj /

                                                         - Országos Alternatív Színházi Találkozó 2006 / Arany-díj /

 

             ZSEBSZÍNHÁZ

 A kicsiny, alig tíz főt számláló társulat 1999-ban alakult Miskolcon.

Tevékenységük méltán cáfolja nevüket, mert amilyen "kicsik", olyan nagy teljesítményeket képesek kihozni magukból. Minden előadásuk hatalmas próbatétele az emberi test tűréshatárának. Mint az a képen is látható, nagyon közel állnak a cirkuszi bohóc-akrobatikához, de ez csalóka, mert a közönség hamar ráérezhet, hogy a látszólagos bohóckodás és artisztikum valójában a pantomimnak egy olyan változata, amely komoly és mély emberi érzéseket fejez ki.

Jelenleg egyetlen színházi kategóriába sem lehet őket besorolni, bár néhányan próbálták megtalálni a gyökereiket a japán No-színházban.

Nehezen megérthető előadásaik miatt ritkán kaptak közönségdíjat, inkább a szakma elismerését vívták ki.

Eddigi sikereik:                       - Országos Pantomim Találkozó 2000 / Szakmai arany-dij /

                                                  - Alternatív Színházi Találkozó 2002 / Szakmai különdíj /

                                                  - Nemzetközi Akrobatikai Szemle Párizs 2005 / Szemle legjobbja /

                                                  - Táncszínházi Találkozó 2007 / közönség és szakmai díj /

 

  XENOFON ALTERNATÍV CSOPORT

 

 A Xenofon Alternatív Csoport 2004-ben alakult Budapesten.

Vezetőjük Myklós Yvett, mint elismert táncos végezte el a Színművészeti Főiskola rendezői szakát, és rögtön hozzá látott egy saját társulat létrehozásához.

Táncos múltja természetesen meghatározó volt a társulat műfajának és kifejező eszközeinek kiválasztásában. Bár nem nevezhetők a szó szoros értelmében táncszínháznak, mégis a legfontosabb kifejezési formájuk a balettszerű mozgás, mely minden előadásukat végig kíséri. Ebben - de csakis ebben - rokoníthatók a Zsebszínházzal, amely színtén a mozgásra épít.

Rövid fennállásuk alatt nem sok lehetőségük volt különböző fesztiválokon megmérettetni magukat, de egyre szaporodó meghívásaik és a közönség reakciója azt jelzi, hogy még sokat fogunk hallani róluk.

Eddig elért sikereik:                     - Országos Alternatív Találkozó 2006 / közönség különdíj /

                                                         - Táncszínházi Találkozó 2007 / rendezői különdíj /